|
Suunnittelija huoltoonMika Hiltusella on kymmenen vuoden kokemus autopuolen asiakkaiden palvelusta, jossa huolenpito- ja ylläpitosopimukset ovat arkipäivää. Komatsu Forestilla Mikan tehtävät liittyvät huoltosopimusten hallinnointiin ja kehittämiseen sekä yhteydenpitoon asiakkaiden suuntaan. ”Minua kiinnostaa tietää, mitä koneille kuuluu, siksi yhteydenpito asiakkaisiin on osa minun rutiineitani. Niin pian kuin mahdollista ryhdyn tarkistamaan siinä ohessa aiemmin laadittujen ja toteutettujen kampanjoiden perillemenoa. Ne ovat valmistajalta mittavia panostuksia ja tarkoitettu parantamaan koneiden tuottavuutta. Komatsu Forestissa käyttöön otetut uudet järjestelmät tukevat siinä tehtävässä.” Näin kuvaa Mika Hiltunen tulevaa työmaataan. Hän toimii myös tarpeen vaatiessa Timo Järvenpään sijaisena takuukäsittelijänä. |
|
Myyjä varaosiinJoose Moisio on äsken valmistunut nuori autoinsinööri. Opiskeluajan harjoittelujaksot Joose työskenteli henkilöautopuolella, kuten hän ylpeästi painottaa: ”Tiskin takana, asiakaspalvelussa”. Hänelle määritelty tehtävä Pirkkalan palvelukeskuksessa on varaosamyyjä, Komatsu-asiakkaiden palvelu. Ensimmäiset viikot Joose perehtyy metsäkoneiden ihmeelliseen maailmaan olemalla jokapaikanhöylänä tiskin ja varaosavaraston välillä. ”Tästä se koneen rakenne pikku hiljaa selviää”, tuumaa Joose Moisio hämäläiseen tyyliinsä pistäessään lähtövalmiiksi pikkuosia varaosien lähetystiskillä. Parin viikon päästä odottaa ensimmäinen kesälomasijaisuus myyntitiskin takana. Ei aikaakaan, kun Joose pääsee komennukselle Komatsu Forest Oy:n Jyväskylän ja Rovaniemen pisteisiin, sitten kun sijaista siellä tarvitaan. |
|
Työnjohtaja korjaamolleMauno Kopsa tuli taloon varmistamaan korjaamopalveluiden tehokkuutta. Hän keskittyy aluksi talon sisäisiin tilauksiin: koneiden varusteluun ja vaihtokoneiden kunnostukseen. Korjaamopäällikön sijaisuudet antavat kesälomien aikaan mahdollisuuden tutustua koko toimenkuvaan. Maunolla on pitkälle toistakymmentä vuotta työelämää takanaan: mm. automatiikkaa asentajana, mestarina ja nokkamiehenä. Siinä ohessa hän on suorittanut koneinsinöörin opinnot, paperit saadaan käteen ihan näinä päivinä. Hänelle on kertynyt kokemusta asiakkaan rajapinnassa työskentelystä, uudessa työssään hän on jo ehtinyt tavata muutamia metsäkoneyrittäjiä, joita hän kuvailee ”mukaviksi ja mielenkiintoisiksi persooniksi”. Vahvuutenaan Mauno Kopsa pitää laajaa kokemustaan palvelutehtävissä: ”Minulla on käsitys asiakkaan merkityksestä bisneksessä”, mies toteaa mottonaan. |
Komatsu Forest Oy:n asiakaspalvelu vahvistui kolmella miehellä
Uutiset
kesäkuuta 18, 2017
Palvelun resurssilisäys jaettiin tasan ennakoivan huollon, varaosamyynnin ja korjaamotoiminnan kesken. Panostus asiakaspalvelun niihin tehtäviin, joissa asiakas kohdataan kasvotusten, on tullut ajankohtaiseksi konemäärien kasvun ja hyvän vastaanoton saaneiden huoltosopimusten myötä. Myös huollossa ja korjaamolla työmäärät ovat kasvaneet, jopa Pirkkalan nykyinen korjaamohalli on käynyt ahtaaksi. Tämä helpottuu, kun heinäkuussa muutetaan uusiin tiloihin.